Facebook    Instagram    iTunes    wmmd    Youtube

 

 

HÍREK

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Budapest újság

> 2009.03.17. Erdőhegyi Brigitta hűséges az elveihez (bbpiac.hu) A tánc és a zene világa egy egészen különleges művészi forgatag. Mi inspirált téged erre a pályára?

-Szüleim rendkívül nyitottak a mű-vészetekre, nem földhözragadtak, és számomra folyamatosan szabad mozgásteret biztosítottak ebben a világban. Lehetőségem volt arra, hogy azt csináljam, amit szeretek, sőt oda is figyeltek arra. Fontos volt az iskolán kívüli elfoglaltság a gyermeki életemben. Ebből a nyitottságból kiindulva kerültem a balettintézetbe, balerinának készültem, de nem voltam biztos abban, hogy ez lenne az én hivatásom. Tudtam, hogy a tánc, a mozgás nagyon fontos, de rájöttem arra, hogy a zene az, ami engem igazán felold. Egyszer nagyapámnak a fiókjában találtam egy bakelitlemezt, melynek az volt a címe hogy \"Azok a húszas évek\". Az akkori nagy magyar dzsesszelőadók közreműködésével készült a lemez, mint például Garay Attila, Cserháti Zsuzsa, akik beírták magukat a magyar zenetörténelembe. Tizenkét éves voltam, amikor meghallgattam és szinte teljesen a hatása alá kerültem. Azt éreztem, hogy fekszik nekem ez a műfaj, és megéri énekesnek lenni azért, hogy ezeket énekelhessem. Ahhoz, hogy minél tökéletesebben tudd visszaadni azt a hangzást, amit akkor ott tizenkét évesen tapasztaltál, hogyan láttál munkához? -Tudatosan kezdtem készülni erre a pályára, a táncból lassan átnyergeltem az éneklésre. Hiszek a sorszerűségben, hiszen találkozni tudtam olyan emberekkel, akik ezen a pályán segíteni tudtak, és általuk kerültem az egyik tanáromhoz Garay Attilához is, aki azon a fent említett bakeliten közreműködött. Annak külön története van, mikor erre kölcsönösen rájöttünk, hogy ez így van. Így vált valóra egy álom. Húsz éves korom óta voltak rendszeresen fellépéseim és közben tanultam, fontos volt, hogy párhuzamosan ment a kettő, az elmélet és a gyakorlat. Melyek voltak a legnagyobb mérföldkövek az életedben? -Az első nagy megmérettetés a Kifutó című műsor volt, ahol belekerülhettem a média forgatagába. Nem érzem ezt kimondottan nagydolognak, de legalább megismertem ezt a csillogó világot, ami nem annyira hatott meg. Mindvégig kitartottam a dzsessz mellett, bár sokan próbáltak lebeszélni, hiszen rengeteg más ajánlatot kaptam más műfajokban. Bár nem mindig ez a kifizetődő, de a művészetet nem lehet anyagi oldalról megközelíteni. Az igazi nagy állomás az életemben 2002-ben induló Cotton Club, amely a húszas évek zenei világát hivatott megtestesíteni. Amikor felhívtak, hogy énekeljek ott, azt hittem, hogy rosszul hallok. Egy álmom vált valóra ismét. Itt egy teljes műsort vittem színpadra zenével, tánccal együtt. Mindig show műsorban gondolkoztam. A táncos múltból hoztam magammal a látványos megvalósítást. Én ezt nagy álomnak éreztem, hiszek abban, ha az ember valamit nagyon akar és nagyon hisz benne, akkor az Isten előbb-utóbb azt odadobja neki. Mit jelent neked az, hogy van egy hely, ahol megmutathatod, amiben te a legjobb vagy? -Először konkrétan a szerelem tüneteit produkáltam. Hevesebben vert a szívem, ha arra gondoltam, hogy énekelhetek, nekem akkor ez így működött. Mára már ez átalakult, hiszen hét év után minden picit megváltozik, olyan ez, mint egy jó házasság. Ezért is csodálom és értem meg a szüleimet, hogy egy házasság micsoda elkötelezettség. Ma már nem így működünk, nem tudunk ilyen hosszú párkapcsolatot létrehozni. Nekem óriási tolerancia, kompromisszumkészség az életemben ez a műsor. Talán ha a párkapcsolataimhoz is így álltam volna hozzá, akkor másképp alakul a magánéletem. Más területen is megmutattad a képességeidet, hiszen énekeltél Carlo Ponti Sophia Loren fia és Mészáros Andrea esküvőjén. Hogyan emlékszel vissza erre ? -Az akkori, és az első lemezem producere mondta nekem, hogy Brigi én tudom, hogy a saját utadat akarod járni, de hidd el, valamihez kell, hogy kössenek. Ekkor küldte el egy CD-met az esküvőt szervező Carlo Guestnek (Sophia Loren titkára), akik meghívtak, hogy énekeljek az ifjú párnak. Örültem annak, hogy az Isten ezt megadta, de először én egy kicsit hezitáltam, hiszen Carlo Ponti a New York-i filmharmónikusok karmestere, Mészáros Andrea pedig szintén itt hegedűművész. A producerem csak annyit mondott, hogy mindent bízzak rá, én csak énekeljek. Az esküvői előkészületek előtt meg is néztek engem a Cotton Clubban. Látványosan bevonult a nemzetközi csapat, de hál Istennek minden jól alakult. Az esküvőn is nagy nyitottság fogadott, ismerték a dalokat, tetszett nekik, sőt mulattak rá. Ennek a közönségnek könnyebb volt énekelni, mint a magyarnak, aki nehezebben oldódik. Hasonlóan meseszerű volt a Depeche Mode-val történő találkozás. A zenekar szervezője ajánlotta a stábnak, hogy töltsék a Cotton Clubban a szabad estélyüket. Itt nagyon izgultam, de a fogadtatás jó volt, mert még énekelték is a felcsendülő régi dalokat. Nagy élmény volt még Mihail Gorbacsov születésnapján énekelnek. A munkában számodra mi ad erőt? A szavaidból az érződik, hogy Istenfélő ember vagy. -Igen ez így van, mélyen hiszek az Isteni Gondviselésbe, de vallásokban nem mélyedtem el, nem járok templomba. Otthon magamban próbálom a kontaktust keresni a Feljebbvalóval. A családban mindenkinek van egy belső hite, és egy jóra való törekvése, de kifejezetten nem neveltek erre. Miben nyilvánul ez meg számodra? -Mondhatom azt, hogy szoktam elmélkedni, valamint meditálni. Én ezt imádkozásnak nevezem, bár a forma kicsit más, mint ahogyan azt nagyanyáink tették. A lényeg ugyanaz, az Istennel való kapcsolat. Érzem a jelenlétét. Elmondani ezt egy órában lehet, hogy jól hangzik, de évek telnek el úgy, hogy az ember megkérdőjelezi azt, hogy jó úton halad-e. Mikor jönnek a nehézségek, azokat valahogy el kell viselni. Nap, mint nap próbára van téve az ember, hogy tényleg ennyire kell ragaszkodnunk az elveinkhez? Ebben a világban nincs nagy becsülete annak, ha az ember elkötelezi magát egy adott szellemiség mellett. Az igazak útját azért járják kevesen, mert nehéz és göröngyös. Nálam nem létezik az, hogy a cél szentesíti az eszközt. Csak akkor lehet értéke az én sikereimnek, ha azt tisztán érem el. Az Isten látja, hogy ki mit csinál, és hálás vagyok neki azért, hogy adott olyan lehetőséget ezekben a nagy, aknamezőkhöz hasonlító szituációkban, hogy tudtam érvényesülni. http://www.bppiac.hu

 

 

Sztár magazin

> 2009.02.24. Sztárom a gyerekem: Erdőhegyi Brigitta és édesanyja (Sztár magazin) Példakép a családalapításban

Akik soha nem veszekednek Ahhoz, hogy valaki jól viselje a sikert, elengedhetetlen a biztos családi háttér – nem utolsó sorban egy szerető és odaadó édesanya, Így van ez Erdőhegyi Brigittával is. Ő és az édesanyja meséltek kapcsolatukról a Sorrynak. Mi az első, illetve legmeghatározóbb emlék vele kapcsolatban? Brigi: Sosem felejtem el, hogy gyermekkoromban hétköznap reggelente milyen szeretettel, türelemmel ébresztgetett, amikor én képtelen voltam korán felkelni .Szinte lelki beteg voltam ezektől a hajnali ébresztőktől, ő pedig hihetetlenül megértő volt. Anyuka: Nem a legelső, de biztos, hogy meghatározó élmény: amikor a balettintézetben az első vizsgaelőadásán láttam táncolni. Tanultak együtt a kisiskolás évek alatt? Brigi: Nem volt jellemző,hogy sokat tanultunk volna együtt. maximum felmondtam a megtanult verseket. Anyuka: Vele nem igazán volt rá szükség, inkább a bátyjával voltak közös tanulások. Volt-e olyan csínytevés, amivel a gyerek lebukott a szülő előtt? Brigi: Kislánykoromban az egyik kedvenc foglalatosságom volt,hogy anyu egy igen tetszetős rózsaszín csipkés hálóingjét felvettem estélyi ruhának,az egyik magassarkú cipőjével. Egy alkalommal nem értem be ennyivel és átfazoníroztam a ruhakölteményt... Anyuka: Egyszer alaposan átalakította az egyik hálóingemet – nem nyűgözött le a végeredmény... Min tudnak úgy igazán összeveszni? Brigi: A nagy veszekedések mindig apukámmal voltak, Anyuval nemigen. Anyuka: Ritka köztünk még az apró konfliktus is: ezért nem is tudok még példát sem mondani. Szoktak még közösen nyaralni? Brigi: Arra már többször volt példa az elmúlt években,hogy a szüleimmel és akkori partneremmel négyesben elutaztunk pár napra. Fontosnak érzem az erre szánt időt. Anyuka: Szerencsére voltak ilyen alkalmak az elmúlt időben is, ezekre szívesen emlékezünk mindannyian. Beleszólnak egymás magánéletébe illetve szakmájába? Brigi: Természetesen véleményt szoktunk cserélni, de az egész családra nagyon jellemző,hogy maximálisan tiszteletben tartjuk egymás dolgait. Már gyermekkoromban is szabad mozgásteret hagytak nekem, és mindig jól is esett ez a bizalom. Anyuka: Tiszteletben tartjuk egymás szakmai- és magánéletét is, nem szólunk bele egymáséiba. Mit szeretnek illetve nem szeretnek leginkább a másikban? Brigi: Bár mindig irigyeltem Anyu nyugodt vérmérsékletét, bizonyos helyzetekben pont ettől leszek ideges. Viszont feltétel nélkül szeretem benne a végtelen odaadását,tapintatosságát, és a gyermekien tiszta lelkét. Anyuka: Kevésbé szerencsés tulajdonsága,hogy bizonyos gyakorlati dolgokhoz egyáltalán nincs türelme. De nagyon szeretem benne, hogy a naivitása ellenére is nagyon problémamegoldó, talpraesett tud lenni az élet bizonyos dolgaiban. Okoz gondot az ismertség? Brigi: Az ismertség soha semmilyen szinten nálunk nem okozott feszültséget. Anyuka: A mi kapcsolatunk annál sokkal mélyebb és szorosabb, hogy egy ilyen külső tényező bármilyen befolyással lehetne rá. Mire a legbüszkébb benne? Brigi: Nemcsak büszke vagyok rá, de hálás is azért, hogy Anyu feltétel nélküli szeretete példakép lehet számomra abban, hogyan gondolkozzak és érezzek a családalapítással kapcsolatban. Anyuka: A kitartására, a szorgalmára, és hogy saját erejéből, segítség nélkül jutott el oda, ahol most tart.

 

zene.hu

> 2009.02.21. Elmaradt a pikáns jelenet Brigi őrjítően izgalmas estjén (zene.hu) Az énekesnőnek szerencséje volt minap, hiszen egy lecsúszott zipzár miatt majdnem nagyon kellemetlen helyzetbe került.

Erdőhegyi Brigitta régi álma vált valóra azzal, hogy egy saját show műsort alkothatott. Bár már hét éve a belvárosi Cotton Club elsőszámú énekesnője, most egy olyan revü-estet készített a \'20-as, \'30-as évek jegyében, amire már régóta készült. Az énekesnő táncos múlttal is rendelkezik, így most minden szempontból kiteljesedhet a színpadon. Végre valóra vált a régi álma \"Hét éve énekelek a Cotton Clubban, de mindig is volt egy régi nagy szerelmem, ez pedig egy revü show, amit sikerült elkészíteni. Nem a fellépés az újdonság számomra, hanem az, hogy milyen formában történik mindez. Több hónapos munka áll az egész műsor mögött, táncosokat gyűjtöttem, s végre valóra vált a régi álmom\" - mesélte boldogan Erdőhegyi Brigitta, aki Cseh Szakál Tiborral, a Szombat esti lázból ismert táncossal is előad egy közös produkciót. \"A műsor igazán pörgős, végig feszített a tempó, így nem kis kihívást jelent, hogy az 1 órás műsor folyamán 8-szor váltok ruhát. Korabeli kosztümöket viselek, és néha segítség kell ahhoz, hogy kb. 2 perc alatt egy teljes toalettet tudjak cserélni kesztyűtől a fejdíszig, hiszen minden számhoz más-más vizuális kép tartozik a show folyamán és ez persze igaz a táncosokra. A gyors jelmezcserénél egy beakadt cipzár „végzetes” lehet. Ebből már akadtak vicces helyzetek: kellemetlenebb mikor tánc közben kell jeleznem Cseh Szakál Tibinek, hogy kinyílt a cipzáram és lehetőleg úgy pörgessen, hogy a szám végére is rajtam maradjon a ruha.\" – tette hozzá nevetve a szépség. Időutazást álmodott meg \"Mondhatom az adrenalin szintem az egekben volt. Tanulságként szolgál, hogy egy másodpercnyi dekoncentráció sem megengedett, és éppen ettől olyan őrjítően izgalmas az egész, ami ilyenkor a színfalak mögött játszódik, viszont fontos a lendület, és hogy a közönség folyamatosan kényeztetve érezze magát, nem csak a fülén keresztül de vizuálisan is. Azt hiszem ez ennek a műfajnak az egyik lényege és ezt szolgálja a látványos korabeli ruhák hada, ami minden esetben szinkronban kell, hogy legyen az épp színpadon lévő zenei világgal, ami persze egy-két forró latin dalon kívül a 30-as évek Amerikáját idézi.\"Brigi egyébként a nyolc főből álló tánckarát a legnagyobb gondossággal válogatta össze. \"Olyan műsort szerettem volna, ami illik a hely stílusához, és a show készítése során az a fantázia élt a fejemben, hogy a klub látogatók egy igazi időutazás részesei lehessenek, repüljenek velünk vissza a ’20-as, ’30-as évek világába, ebbe a számomra imádott korabeli orpheumterembe.”Brigi elárulta sok munka ellenére annyira inspiráló volt a feladattal megbirkózni, hogy bevallotta, hogy semmihez sem fogható boldogságot érzett már munka közben is. \"Azt hiszem a világ legszerencsésebb embere vagyok, akinek ennyire sok öröme van a hivatásában. Hálás vagyok ezekért a torokszorító pillanatokért\" - hálálkodott Erdőhegyi Brigi - az énekesnő önálló estje rendszeresen Budapesten a Cotton Clubban látható. zene.hu 2009.02.21.

 

sorry divat

> 2009.02.10. A \'20-as \'30-as éveket idéző ruhák szerelmese. (sorry divat) A jazz énekesnő már a kamasz éveitől számítva figyelt az öltözködésesre. Elmondása szerint 12- 13 éves kora óta foglalkozik a megjelenésével. Azt hiszem minden nő nevében mondhatom, hogy Brigi szerencsés, hisz az ő munkájának elengedhetetlen kelléke, az, amiről a legtöbben kislányként álmodozunk, a csodaszép estélyi ruhában való pompázás. Az énekesnő is imádja ezeket a ruhákat, főleg, mivel az ő ízlésének megfelelően tervezteti őket már jó ideje Márton Rózsa és Végső Gizella hazai divattervező párossal. Elárulta, hogy bár ő nem az a típusú nő, aki elájul egy-egy ruhakölteménytől, de ezektől az estélyiktől neki is elakad a lélegzete, hisz a divattervező párostól mindig pontosan olyan ruhákat kap, amik megegyeznek az egyéniségével. Szereti, ha a ruhák, amikben megjelenik nem átlagosak, mindig kell, valami olyannak lenni benne, ami különlegessé teszi az aktuális darabot. A ’20-as ’30-as évek Amerikáját idéző ruhák tükrözik az általa képviselt zenei stílust is, előadásainak meghatározó része az estélyi. Mivel ennyire sokat visel, ilyen típusú ruhákat a munkája során ezért a hétköznapokban inkább nem erőlteti a túlzott eleganciát. Ez nem azt jeleni, hogy sportosan öltözködne a mindennapokon, sőt ez egyáltalán nem jellemző rá. Leginkább a nőiességre szavaz, imádja kombinálni a ruhákat egymással és fontosnak tartja, hogy mindenben, amit visel, legyen valami extravagáns, szereti azt a nőies vadságot, amit a bőr ruhák és a farmerek adnak, éppen ezért ezek gyakori kellékei összeállításainak, akárcsak a magas sarkú cipők. Természetesen a színekben is megvannak a kedvencei: imádja a feketét és a fehéret, a bézst és az aranyat, a barnát, a barackot és a koráll színt, mindenképpen a pasztellszínekre részesíti előnyben. Nem szereti a szín kavalkádot egy-egy összeállításban, általában kétféle színt kombinál egymással. A kiegészítők sem játszanak nagy szerepet az életében, szerinte fontosabb egy jól kiválasztott cipő és táska, mint a feltűnő ékszerek, éppen ezért ha van is rajta ilyesmi az mindig diszkrét, visszafogott.

 

stop.hu

> 2009.02.03. Elkészült Erdőhegyi Brigitta show-ja (stop.hu) Erdőhegyi Brigitta régi álma teljesült. Bár már 7 éve a belvárosi Cotton Clubban lép fel, most egy olyan showműsort alkotott meg a ’20-as, ’30-as évek jegyében, amire már régóta készült. Az énekesnő táncos múlttal is rendelkezik, így minden szempontból otthon érzi magát a színpadon.

Erdőhegyi Brigitta világa a jazz, s az énekesnő ezúttal egy önálló showműsort is megálmodhatott magának, amire hónapokon át készült. \"Hét éve énekelek a Cotton Clubban, de mindig is volt egy régi nagy szerelmem, ez pedig egy revü show, amit sikerült elkészíteni. Nem a fellépés az újdonság számomra, hanem az, hogy milyen formában történik mindez. Több hónapos munka áll az egész műsor mögött, táncosokat gyűjtöttem, s végre valóra vált a régi álmom\" – újságolta a STOPnak boldogan Erdőhegyi Brigitta, aki Cseh Szakál Tiborral, a Szombat esti lázból is ismert táncossal is ad elő közös produkciót, de egy egész tánckar is áll mögötte a színpadon. \"Olyan műsort szerettem volna, ami illik a hely stílusához és, ha az emberek ide ellátogatnak, úgy érezzék, hogy repülnek az időben a \'20-as, \'30-as évek hangulatába. Élvezettel csinálom, s bár én vagyok az új műsor szellemi megalkotója sokan részt vesznek a produkcióban. Nagy tánckar áll mögöttem és Cseh Szakál Tibivel is van egy közös számunk\" – árulta el az énekesnő, aki nemcsak énekel, de táncol is, s ez utóbbi sem áll tőle olyan távol. \"Gyermekkoromban balettoztam, így a tánc is közel áll hozzám, akárcsak az éneklés. De emellett a vizualitás és a látvány elemek is nagyon fontosak: minden számnál új kosztümöket öltök, két perc alatt új kesztyű, új fejdísz, új ruha, de már hozzászoktam a gyors öltözéshez. A jelmezeket speciálisan erre az alkalomra, nagy gonddal választottuk ki. Az Orpheum színpad pedig majdnem olyan, mint egy színház, de lazább, viszont nem olyan, mint egy sima koncertterem. Boldog vagyok, mert eddig nagyon jók a visszajelzések a műsorral kapcsolatban\" – tette hozzá az énekesnő, akinek szinte minden idejét a műsorra való készülődés töltötte ki, ezért videoklipjének megjelenése is eltolódott egy kicsit. \"Nyáron forgattunk egy klipet a Sugar Daddys nevű fiú csapattal. Ez nem kifejezetten az én zeném, de szerepelek benne. Mivel az utóbbi időben a produkció kötött le, ez egy kicsit háttérbe szorult, de heteken belül már látható lesz a videoklip.\" Borsos Zsuzsi