Kulisszák mögött !
Videó betekintés a hamarosan megjelenő legújabb dalom studiómunkáinak kulisszáiba.
https://www.facebook.com/100053716038301/videos/622946588862741
Meglepetés kulisszavideó !
Bejelentkezés a hamarosan debütáló dalom studiófelvételeiről !
https://www.facebook.com/ErdohegyiBrigitta/videos/1092376634635592
Sziasztok !
A Konyhafőnök VIP november 15-től, minden hétköznap 20:10 órától az RTL Klubon!
Gondolom meglepő? Számomra is.
Aki ismer tudja ,hogy ami a legtávolabb állt valaha is a komfortzónámtól az a konyha .
Ez az év viszont erről is szólt nekem.Beleállni olyan helyzetekbe ami a valaha volt létező legnagyobb kihívás jelenti !
Szép estét mindenkinek .
A zenészt a korábbi Erdőhegyi Brigivel készült remix extra rádiós játszása arra ösztökélte, hogy bízhat az ösztöneiben.
Egy ország emlegette az énekesnő nyáron debütált "Leave the Dark" című dalát - annak különleges előélete kapcsán. A 25. James Bond filmet támogató egyik világmárka felkérésére Erdőhegyi Brigitta által életre hívott dal célja volt megidézni az ikonikus film zenei hangulatát.
A megtisztelő nemzetközi felkérés után a megszületett teljes dal és klip viszont önálló életre kelt. Olyannyira, hogy most már a remix verzió debütál külön klippel!
- A Jeff Heffnerrel való közös munka eredménye a dal újragondolt változata nemcsak hangzásban, de látványvilágában is - nyilatkozta az Brigitta.
- Inspirált, hogy az eredeti, különleges előélettel megáldott dalom miként tud új megvilágításba kerülni egy dinamikusabb megközelítésben, hangzásban és képben is. Nem ez volt az első közös projektünk, hiszen a "Kis meglepetés" című slágerem remix verziója is hozzá köthető. Az akkori kirobbanó közös siker után külön örömömre szolgált, hogy ez a dal is megihlette Heffnert, én pedig nagyon élveztem a kreatív folyamat minden pontját - tudtuk meg az énekesnőtől.
- A korábbi Brigivel készült remix extra rádiós játszása arra ösztökélt, hogy bízhatok az ösztöneimben... Így amikor ismét motiváltan felhívtam őt már a "Leave the Dark" kapcsán az új ötleteimmel örültem, hogy maximálisan élvezem a bizalmát - nyilatkozta a music producer.
[2021.10.26.]
Október 22 péntek ÚJ KLIP PPREMIER !
Erdőhegyi Brigitta zenei újjászülésre készül https://rtl.hu/rtlklub/reggeli/erdohegyi-brigitta-zenei-ujjaszulesre-keszul
Október 22.-én ÚJ KLIPPREMIER !
ELŐZETES !
Sziasztok !
Holnap (október 20) szerda reggel 8 óra 8 perckor az RTL Klub ,reggeli műsorában vendégeskedem. Egy új zenei meglepetéssel készülök amiről fogok mesélni.
Várlak benneteket szeetettel !
Sziasztok
Népszava
P.Szabó Dénes írása..Pavel Bogolepov fotójával
"Életem talán legfontosabb dala" Erdőhegyi Brigitta videóklipjével folytatódik a magyar James Bond story
A méltán híres nemzetközi kisfilm folytatásaként, elkészült Erdőhegyi Brigitta legújabb videoklipje.
"Mint már köztudott, a közelmúltban a "No Time the Die" című legújabb 007-es filmet támogató egyik világmárkával együttműködésben készült egy magyar, James Bond hangulatú nemzetközi film. Exclusive felkérést kaptam a produkció zenéjének elkészítésére és előadására. Felettébb megtisztelő volt Sophia Loren, Gorbacsov és a Depeche Mode után egy újabb, rendkívül különleges és ritkaságszámba menő nemzetközi projektben részt venni. - nyilatkozta Erdőhegyi Brigitta énekesnő, legújabb önálló dala és annak vadonatúj videóklipje kapcsán, mely - mint ahogyan már tőle megszokhattuk - különleges sztorinak köszönhetően született.
Erdőhegyi Brigitta, a „magyar James Bond” Tordai István és a többi - kizárólag magyar – alkotó, munkájának köszönhetően, nem mindennapi dal és klip született, mely minőségében és hangzásvilágában felér nemzetközi versenytársaihoz.
"Mindvégig éreztem, hogy hogy ebben a dalban és klipben, igazán önmagam lehetek. Az alkotói szabadság igazán önazonos dalt eredményezett, zenei hangzásvilágát és üzenetét tekintve egyaránt.”
„Az elegáns, finom képsorokban is a klasszikus mozis látványvilágra törekedtünk. A dal karakteréhez, atmoszférájához hűen, leheletnyi utalásokkal igyekeztünk folytatni a kémtörténetet, a Gödöllői Királyi Kastély patinás helyszínein, autentikus szereplőkkel. Tordai István ezúttal nem csak, mint „magyar James Bond”, hanem rendezőként is részt vett a projektben.”
„Kiemelten fontos számomra a dal mondanivalója, mely lelkem legmélyéről tör fel. A bennem élő énekesnő oly régóta várta már, hogy ezt, ilyen köntösben megénekelhesse a mai kor emberének. Eddigi életem talán legfontosabb dalának legfőbb üzenete, ami egyben a címe is: Hagyjuk el a sötétséget! Leave the Dark!” – mondta az énekesnő.
„Magasan szárnyaló dal született, mely szerintem a földkerekség bármely színterén megállja a helyét, ezért igazi kihívás volt képeket komponálni a dallamokhoz. Tekintve, hogy a férfi főhős alakítása mellett ezúttal rendeztem is és mivel ezelőtt még sosem rendeztem videoklipet, csak remélhetem, hogy a képi világ méltó lett a zenéhez. Visszajelzések alapján az előző filmünk igen magas színvonalú lett, ezért bízom benne, hogy a folytatás is hasonló fogadtatásra talál.” – mondta Tordai István.
Sziasztok
Sziasztok
|
|
Erdőhegyi Brigitta énekesnőt nyugodtan nevezhetjük a hazai swingzene királynőjének, ám ezúttal nem egy olyan daláról beszél az ország, amely lehetne akár a 26. James Bond-film főcímdala is. A Leave the Dark minden hangjegyében illeszedik a 007-es ügynök zenei zsáneréhez, Brigitta mégis azt mondja, hogy
a 25. James Bond-filmet (No Time to Die) támogató egyik világmárkával együttműködésben készült egy magyar, James Bond-hangulatú nemzetközi film. Exkluzív felkérést kaptam a produkció zenéjének elkészítésére és előadására.
Vagyis született egy zenei alap, rövid dalrészlet, amely annyira megtetszett az előadóknak és a közönségnek is, hogy Harmath Szabolcs megírta a teljes dalt, Brigitta pedig nem csupán elékelte, de Tordai István rendezővel klipet is forgatott a Leave the Dark című dalhoz.
Az Index olvasói figyelemmel követhették az alkotói folyamatot, hiszen nálunk debütált a klip werkfilmje, majd a héten a dal is.
Erdőhegyi Brigitta énekli, a zenéjét Harmath Szabolcs szerezte.
Az Index arútluK podcastjében Erdőhegyi Brigitta beszél arról is,
Katt a lejátszógombra, és hallgassa meg az arútluK podcastot!
Az Index arútluK podcastjének vendégével ezúttal F. Tóth Benedek és Vig György, az Index kultúrarovatának két munkatársa beszélget. Hallgassa meg az arútluK podcast korábbi beszélgetéseit a Kossuth-díjról, a sorozatok világáról, a Trónok harca valóságosságáról vagy a pályakezdő színészek nehézségeiről; vagy arról, hogy Puskás Tamás szerint miért pótkávé az online színház, és hogy Grecsó Krisztián miért tért vissza a lírához, amelyet el sem hagyott. De azt is megtudhatja, milyen írók kerültek a magyar írókat összegyűjtő kötetbe.
|
|
Már a magyaroknak is van James Bond-dala /Fotó: Northfoto
Egyelőre nem tudni, hogy elkészül-e a közeljövőben a 26. James Bond-film, és hogy Leave The Dark lenne a címe. Erdőhegyi Brigitta az Indexnek mondta el, hogy amikor a dalt elkészítették, csupán arra koncentráltak, hogy minden szinten méltó legyen a Bond-filmek különleges és kissé borús atmoszférájához.
A dal jellegzetes speciális dallamvezetéssel és hangszereléssel rendelkezik, mely egy egyedi hangzásvilágot alkot. Úgy őrzi a régebbi korszak stílusjegyeit, hogy közben friss marad - mondta az énekesnő, aki - mint fogalmazott - zsigeri szinten tudott azonosulni a dallal.
A szöveget alapvetően angol nyelvre írták, de figyeltek arra is, hogy a mondanivalója magyarul is működjön. A videoklipet a gödöllői Grassalkovich-kastélyban forgatták.
"Magasan szárnyaló dal született, mely a földkerekség bármely színterén megállja a helyét, ezért igazi kihívás volt képeket komponálni a dallamokhoz. Tekintve, hogy a férfi főhős alakítása mellett ezúttal rendeztem is, és mivel ezelőtt még sosem rendeztem videoklipet, csak remélhetem, hogy a képi világ méltó lett a zenéhez" - árulta el Tordai István.
Új dal- és klippremier!
Különös, de amikor január elején arról írtunk, hogy a 25. James Bond-filmre (No Time to Die) még várni kell, nem gondoltuk, hogy az első magyar James Bond-dalt és a klipjét is hamarabb be tudjuk mutatni, mint hogy kiderülne, hány embert tesz el láb alól Daniel Craig, avagy James Bond ezúttal hogyan menti meg a világot. A Leave The Dark című dalból egy részlet tehát már ismertté vált,
most azonban teljes egészében hallható és látható.
Elsőként az Index olvasói ismerhetik meg Harmath Szabolcs (zene) és Szabó Ágnes – Szabó Judith (szöveg) dalát, melyet Erdőhegyi Brigitta ad elő. A klip rendezője Tordai István, akit többen a Sportverda műsorvezetőjeként ismernek, s aki a klipben James Bondként fel is tűnik.
A dalt hallva csak sajnálhatunk, hogy nem készült hozzá magyar James Bond-film. Merthogy a brit 007-es ügynökfilmek főcímdalai fontosak: túl a filmen rendre önálló életet élnek. Többnyire azért, mert illeszkednek a Bond-filmek témáihoz (ide kattintva meg is hallgathatja, hogyan született az eredeti Bond-dal-motívum), vagy éppen azért, mert eltávolodnak azoktól.
Erdőhegyi Brigitta énekli, a címe: Leave the Dark.
A Leave the Dark az illeszkedő dalok világába tartozik, a klasszikus Bond-dalok táborát erősíti, hangzását és szövegének mondanivalóját tekintve szólhatna például arról is, hogy a pandémia idején is vannak olyanok, akiket csak a pénz és a hatalom érdekel, így valakinek érdemes volna elhozni a reményt a sötétből. De ne szaladjunk ennyire előre…
Arról nincsenek információink, hogy a közeljövőben Leave the Dark címmel készülne a 26. James Bond-film, vagy a 27., netán a 28. Ám ahogyan Erdőhegyi Brigitta megfogalmazta az Index kérdésére, ilyen esélyekkel ők sem számoltak, amikor a dal elkészítették, csupán arra koncentráltak, hogy az minden szinten méltó legyen az ügynökfilmek témájához.
Erdőhegyi Brigitta szerint a klasszikussá vált James Bond-dalok atmoszférája eleve különleges, erős és kissé borús, ahogyan ez a Leave the Dark esetében is tapasztalható:
Speciális a dallamvezetés, a hangszerelés is jellegzetes, ebből áll össze ez a máshoz nem hasonlítható hangzásvilág. Egyedi hangulatú, és úgy őrzi a régebbi korszak stílusjegyeit, hogy közben friss, és nem poros. Ezért is inspirált annyira a felkérés, mert ez számomra nagyon önazonos. Boldog vagyok, hogy a zeneszerző Harmath Szabolcs tökéletesen ráérzett erre, mert a dallal így zsigeri szinten tudtam azonosulni.
A James Bond-dalok története valóban szorosan összeforrt a filmekkel. Az első két Bond-film nem is kapott éneklős főcímdal, bár az Oroszországból szeretettel című film nyitódalát Matt Monro később olyan bús hangon tálalta elénk, ahogyan egy szalon kínálja hajnalban a tálcára felsorakoztatott martinis koktélokat.
a Goldfingerben azonban Shirley Bassey már azonnal megmutatta a Bond-dal és Bond-film szoros együttműködésének lényegét.
A dal modern volt, és harsogósan friss, igaz, ebben nagy szerepet játszott Bassey jellegzetes hangja és előadásmódja is. Nem véletlen, hogy később szintén őt kérték fel a Gyémántok az örökkévalóságnak, valamint a Holdkelte című, erősen tudományos-fantasztikus Bond-film főcímdalának eléneklésére is. Érdekesség, hogy mindkét dal az érzelmes, szenvedélyes Bond zenei illusztrációjaként is értelmezhető, jóllehet a Gyémántok az örökkévalóságnak filmben még a kimért Sean Connery, míg a Holdkeltében már a finomkodó Roger Moore játszotta az ügynököt.
Shirley Bassey második Bond-dal-felkérése azért is fontos, mert a Gyémántok az örökkévalóságnak előtti film (Őfelsége titkosszolgálatában) sem kapott éneklős főcímdalt. Az alkotók megelégedtek a Bond-téma zenekari interpretálásával, ám úgy tűnik, ez nem vált be, ahogyan az ausztrál modellből 007-es ügynökké avanzsált George Lazenby sem – miközben játékát üdítő szikárság és fádság jellemezte. Lám, a címadó dalok világa milyen messze került a Tűzgolyóban elhangzott Tom Jones-daltól vagy Nancy Sinatra énekétől, amit a Csak kétszer élsz film elején ad elő.
A Bond-dalok sorból messze kiugrik az 1973-as Élni és élni hagyni (Paul McCartney & Wings), hiszen az a nóta mintha leginkább arról szólt volna, hogy az lehetetlen, hogy a Bond-sagában ne énekeljen legalább egy gombafejű, különösen úgy, hogy a Beatles akkorra már beattörténet volt – igaz, annak legfontosabb szereplője. Az Aranypisztolyos férfi című filmben azonban Lulu már ismét visszatért a kalandfilmek dallamvilágához, amit Carly Simon ugyan elhagyott egy összebújósan simulós, ABBA-áthallásos dal kedvéért (A kém, aki szeretett engem), és ezen a házibulikon egymás vállára borulós érzésen a Sheena Easton-dal sem tudott változtatni a Szigorúan bizalmasban sem; nem beszélve Rita Coolidge romantikus All Time High című daláról a Polipka című Bond-filmben.
A Duran Duran (Halálvágta) és az A-ha (Halálos rémületben), valamint Gladys Knight (A magányos ügynök) totál önálló utat járt a Bond-világban, de nyilván csak azért, hogy előkészítse a terepet valami forradalmian újnak: Tina Turner 1995-ben elemi erővel tért vissza a Bond-dalok birodalmába. A GoldenEye című filmben nemcsak azt mutatta meg, milyen mélységek rejtőznek egy Bond-dalban, hanem arra is felhívta a figyelmet, milyen is az igazi James Bond.
Zeneileg erre sokkal nagyobb szükség volt, mint azt elsőre gondolnánk: a nézőkkel el kellett feledtetni a kissé nárcisztikus, a tesztoszterontól nem éppen túltengő Roger Moore-féle James Bondot. S mivel Timothy Dalton sem kellő erővel lopta be magát a nézők szívébe, Pierce Brosnan bondságát maga Tina Turner alapozta meg. Innentől kezdve a Bond-dalok úgy robogtak, akár a gyorsvonat, s még ha lírai hangzást hordoztak is magukban – ahogyan Sheryl Crow dalában hallható A holnap markában című filmben vagy a Garbage-féle A világ nem elégben.
Persze a Halj meg máskor! Bond-filmben Madonna is külön utakon járó slágert gyártott, Chris Cornell azonban ismét dimenziót ugrott a Casino Royale című moziban: You Know My Name című dalával elénk hozott egy újfajta ügynököt a rezignált Daniel Craig személyében. Adele ugyan a Skyfall című dalával majd arra kényszerül, hogy feledtesse A Quantum csendjében felcsendülő Another Way To Die (Jack White & Alicia Keys) sajátos dallamvilágot, hogy a nézők ne pusztán a gyilkológépet lássák a 007-esben, hanem a lelke mélyén érző férfit.
Igaz, Sam Smith ezt az imázst egyetlen pillanat alatt lerombolta a The Writing's On The Wall című dalával (Spectre), ami túlságosan puha a film témájához képest. Ehhez képest persze Billie Eilish dala sem tépi-szaggatja a dobokat, és a rézfúvósok sem repesztik szét a dobhártyát: a No Time to Die olyan, mintha James Bondnak ideje volna már megpihennie, a Martinit intravénásan kell kapnia, és alighanem bennünket, nézőket kell majd felrázni, nem a koktélt.
Ilyen előzmények után a Leave the Dark című dalról elmondható, hogy alapvetően a Brosnan–Craig Bond-filmek zenei témáját idézi. Igaz, a dalban (2:40-nél hallható) a filmzene rajongói egy zenetörténetileg érdekes elemet is felfedezhetnek, amely, mondhatni, tisztelgés egy nagy zeneszerző életműve előtt.
Szavazzon, ön szerint ki előtt hajtanak fejet a Leave the Dark alkotói és előadói!
S most megérkeztünk a Leave The Darkhoz: az alkotási folyamatáról annyit mindenképpen tudunk kell, hogy zene és szöveg együtt formálódott. Erdőhegyi Brigitta a zeneszerző Harmath Szabolcsról azt mondja, hogy tökéletesen megérezte, hogyan kezelje a kihívásokat, hiszen mindig nehéz egy adott koncepción belül úgy mozogni és ahhoz hű maradni, hogy közben valódi és egyedi tudjon születni. Azt is mondja, hogy a feladat mindkettőjüket inspirálta, mert a céljuk az volt, hogy a dal önálló életre tudjon kelni.
A dalszöveget eleve angol nyelvre írták, hiszen így autentikus, ám a szövegírók ügyeltek arra is, hogy mondandója magyarul is működjön. Erdőhegyi Brigitta azt mondja, hálás azért, mert Szabó Ági és Szabó Judith olyan dalszöveget írt, amely már régóta kikívánkozott belőle, s amelynek üzenet a „lelke legmélyéről tör fel”:
Fontos, hogy az ember eljusson a tudatosságának arra a fokára, ahol világossá válik, hogy a világ csakis tőlünk lehet jobb hely. A világunk, mindaz, ami körbevesz bennünket, nem valami rajtunk kívül álló dolog, mindannyian részei vagyunk a mindenségnek. Tanulva a hibáinkból, elkerülve a csapdákat, önmagunk igazi lényegét megtalálva. Csakis belső fényünket felismerve láthatjuk meg az egységet, amiben létezünk. A dal címe ezért is ez: Hagyjuk el a sötétséget.
A klipet a gödöllői Grassalkovich-kastélyban forgatták. Egyetlen nehézséget csupán a rendelkezésükre álló szűkös idő jelentette, hiszen az alkotók a dalt a No Time to Die című, legújabb 007-es filmet támogató egyik világmárkával együttműködésben, exkluzív felkérésre készítették. A dalról Tordai István, a klip rendezője ezt mondja:
Magasan szárnyaló dal született, mely a földkerekség bármely színterén megállja a helyét, ezért igazi kihívás volt képeket komponálni a dallamokhoz. Tekintve, hogy a férfi főhős alakítása mellett ezúttal rendeztem is, és mivel ezelőtt még sosem rendeztem videóklipet, csak remélhetem, hogy a képi világ méltó lett a zenéhez.
Erdőhegyi Brigitta azt még bevallja nekünk, hogy nincs kifejezetten kedvenc James Bond-filmje, de az ügynököt alakító színészek közül Daniel Craiget tartja a leghitelesebbnek. Szerinte jó ötlet volt a személyében megújítani a klasszikus James Bond-karaktert.
Sziasztok!